8 Aralık 2011 Perşembe

MUZLU CIKOLATALI TEK KISILIK PASTA


Malzemeler

Pandispanya icin; (24 cm lik kalip)
  • 4 yumurta
  • 4 turk kahvesi fincani toz seker
  • 3 turk kahvesi fincani un
  • 1 turk kahvesi fincani yogurt
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 2 yemek kasigi siviyag
  • 3 yemek kasigi kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yapilisi
  • Yumurta aklarini cam bir kasede krem santi kivamina gelinceye kadar cirpin. Sekerin yarisini ekleyin ve seker eriyinceye kadar cirpin.
  • Ayri bir kasede yumurta sarilarini kalan seker ve kaynar su ile seker eriyinceye kadar yaklasik 6-7 dk cirpin. Seker eriyince yagi ve yogurdu ekleyin ve cok az cirpin.
  • Toz malzemeleri ekleyin, yumurta aklari ve sarilari birlestirerek cok az daha cirpin. ( bu asamada mikser yerine cirpma teli ya da tahta kasik kullanirsaniz daha iyi olur)
  • Yaglanmis ve unlanmis kaliba dokerek, onceden isitilmis 180 derece firinda yaklasik 40-45 dk pisirin. ( firin kapagini sonuna kadar acmayin)
  • bu pandispanyanin kendinden nemli bir yapisi oluyor, o yuzden islatmaniza gerek yok.
Tarif: Muge Huner ( hunerlibayanlar)

Bitter cikolatali pasta kremasi

Malzemeler
  • 3 su bardagi sut
  • 1 cay bardagi seker
  • 1 cay bardagi un
  • 1 yemek kasigi kakao
  • 2 tatli kasigi misir nisastasi
  • 2 yumurta sarisi
  • 200 gr bitter cikolata
Yapilisi
  • Cikolata haric tum malzemeyi surekli karistirarak pisirin.
  • Pistikten sonra parcalara boldugunuz cikolatayi ekleyin ve hizlica karistirarak erimesini saglayin.
Tarif: Muge Huner (hunerlibayanlar)

Bu olculer tam 24 cm lik kalip icindir. Ben 2 adet pasta icin tam bu olculeri kullandim ama tabii geriye cok artti. Kalan pandispanyayi buzluguma koydum. kalan cikolatali kremayi da puding seklinde bitirdik cunku tadi cok lezzetliydi...

Pastayi hazirlarken kaliplarla kestim ve 3 kata ayirdim. Her katina krema ve muz koydum. En son uzerine ganaj hazirlayip onunla disini kapladim. Uzerini de beyaz cikolata ve sekerlemelerle susledim.

AFIYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)