19 Nisan 2012 Perşembe

ETSIZ CIG KOFTE



Malzemeler
    • 3 su bardağı köftelik bulgur
    • 2 iri kuru soğan
    • 1 baş sarımsak
    • Yarım demet maydonoz
    • 1 çorba kaşığı biber salçası
    • 2 çorba kaşığı dom. salçası
    • 1 çorba kaşığı pul biber
    • 1 tatlı kaşığı isot ( istege bagli )
    • 1 çorba kaşığı kekik
    • 1 çorba kaşığı sumak
    • 1 çay bardağı nar ekşisi
    • 1/2 limon suyu
    • 1 çay bardağı zeytinyağ
    • Tuz, Karabiber
    Yapilisi
    • Bulguru buyukce bir kabin icine alinir ve üzerini geçmeyecek kadar sıcak su ile ıslatılır. Bu sekilde ağzı kapalı olarak 5 dak. bekletilir.
    • Bu arada soğan, sarımsak soyulur ve rendenin ince tarafıyla rendelenir.
    • Bulgur yumuşayınca içine rendelenen soğan ve sarımsak, domates ve biber salçaları ve tuz dahil diğer bütün baharatlar ilave edilerek ova ova iyice yoğrulur. ( Yarim saat kadar yogurmak gerekiyor. )
    • Hamur kıvamına gelip bulgurlar iyice ezilince nar ekşisi, limon suyu ve zeytin yağı ilave ederek yoğurmaya devam edilir en son da ince kıyılmış maydonoz da eklenerek son kez karıştırılır ve ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp parmaklarınızla sıkılarak şekil verilir.
    • Servis tabağına dizilir.
      Ben evde ilk kez denedim ve lezzeti disarda satilanlardan farksizdi. Ayrica ben bu olculerin yarisi kadari ile yaptim, oldukca da fazla cikti. Tarifin aslinda cemen tozu ve isot kullanilmisti fakat ben kullanmadim.
      Tarif : Lezzethane

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)