22 Kasım 2013 Cuma

KIZARMIS TAVUK BAGET ESLIGINDE PIRINC PILAVI




Malzemeler

Pirinc Pilavi Icin;
  • 2 su bardağı pilavlık pirinç
  • 2-3 corba kasigi zeytinyag
  • 3 su bardağı sıcak su (et suyu-tavuk suyu)
  • Tuz
Yapilisi
  • Pirinci ayıklayın sücgece koyun, nişastası akana kadar 2 -3 su yıkayın.


  • Ilık suda ıslatıp 20 dk. bekletin, tekrar bol suyla yıkayıp iyice süzün.
  • Ne suyu kullanacaksanız kaynatın ve sıcak kalmasını sağlayın. Tencereye zeytinyagini koyun, biraz isindiktan sonra pirinci ilave edin, pirinçler cam gibi olup birbirine yapışmayacak hale gelene kadar kavurun.
  • Sıcak suyu ilave edip tuz atın  ve  kısık ateşte pişirin.
  • Suyunu çekince altını kapatın ve 5-10dk. dinlendirin. ( ben dinlenmeye birakmadan once pilavin birkac yerine ufak parcalar halinde tereyag ekliyorum ) Servis yapmadan tahta kasigin tutma kismi ile karıştırın.


  • Servis onerisi, Ben pilavi kek kalibinin icine koyup, ters cevirerek servis ettim.

Kizarmis Tavuk Baget Icin ;
  • 6 adet tavuk baget
       Marinesi icin,
  • 4 yemek kasigi sut
  • zeytinyag
  • tuz
  • istediginiz baharatlar, ( pulbiber, kekik, kirmizi tozbiber )
Yapilisi
  • Oncelikle marine malzemelerinin hepsini bir kabin icinde karistirin.
  • Temizlenip, yikanmis bagetleri sosun icine koyun ve karistirin. Buzdolabinda 3-4 saat dinlendirin.
  • Yagli kagit serili firin tepsisine bagetleri dizerek, onceden isitilmis 200 derece firinda  kizarana kadar pisirin.


AFIYET OLSUN...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)