12 Şubat 2014 Çarşamba

ANNEM'IN ORJINAL SUTLAC'I




Malzemeler

  • 1 lt tam yagli inek sutu
  • 2 su bardagi su
  • Yarim cay bardagi pirinc
  • 1.5 cay bardagi tozseker
Yapilisi
  • Pirincler iyice yikanir ve 2 su bardagi su ile haslanir.
  • 10-15 dk kadar hasladiktan sonra sutu ilave ederek, tozsekeri de icine ekleyin ve karistirin.
  • Kaynadiktan sonra pisirmeye devam edin. 
  • Kivami koyulasana kadar da orta ateste kaynatin.
  • Istediginiz kivama gelince kaselere bosaltin. Soguyunca uzerine tarcin serperek servis edebilirsiniz.  

NOT : Annem yillardir yapardi, ben bir turlu tutturamazdim! Sonunda basardim :)
Ben ocakta yaklasik 1.5 saatte pisirdim. Nisastali sutlaca gore kivamini bulmasi daha uzun zaman aliyor ama herseye deger bir lezzeti var :) 
Dilerseniz icine portakal kabugu rendesi veya limon kabugu rendesi ekleyerek de yapabilirsiniz.

AFIYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)