9 Şubat 2009 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ, DAMLA ÇİKOLATALI KEK



  • Bugün bir damla çikolatalı kek yapmak istedim ve neti açtım. Diğer tariflerden değişik olsun istedim. Nette dolaşırken bu tarifi http://www.portakalagacı.com/ da gördüm. Görüntüsü ve içinde hindistan cevizi olması ilgilimi çekti. Hiç vakit kaybetmeden hemen denedim. Ben içine ayrıca da yarım su bardağı kadar ceviz ilave ettim...
    Tadı çok güzel oldu özellikle hindistan cevizi kokusu müthiş,kesinlikle tavsiye ederim...

    Malzemeler

    4 yumurta
    1 su bardağı toz şeker
    yarım su bardağı sıvıyağ
    yarım su bardağı süt
    1 su bardağı hindistan cevizi
    2-2,5 su bardağı un
    1 su bardağı damla çikolata
    1 paket kabartma tozu

    Hazırlanışı

    * Öncelikle kek kalıbını yağlayın.
    * Yumurtaları çırpın. Tozşekeri ilave edip çırpmaya devam edin.
    * Sırayla sıvıyağ, sütü, hindistan cevizini ve unu ekleyin.
    * Fırını 175 dereceye ayarlayın.
    * Damla çikolataları unlayarak kek hamuruna ilave edin ve kabartma tozunu ekleyip çok az karıştırın.
    * En son kalıba döküp ısınmış fırında içi pişene kadar 40-45 dakika pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)