20 Nisan 2009 Pazartesi

YUVARLAK ÇİKOLATA TOPLARI



Malzemeler
  • 2 su bardağı kek kırıntısı
  • 1 su bardağı krema (kutu kremalardan)
  • 1,5 su bardağı eritilmiş çikolata
  • isteğe bağlı antep fıstığı yada fındık
Yapılışı
  1. 2 su bardağı kek kırıntısını mikserden geçirin, iyice ufalansın, karıştırma kabına alın.
  2. Kremayı kısık ateşte kaynama noktasına gelene kadar ısıtın içine benmari usulü erittiğiniz çikolatayı ekleyin ve iyice karıştırın. Ocaktan indirip karıştırma kabına aldığınız keklerin üzerine döküp iyice karıştırın.
  3. Buzdolabına 3-4 saat bekletilir, daha sora yuvarlak toplar yapılır. İsteğe göre bu aşamada Hindistan cevizine bulanıp servis yapılabilir. Antep fıstığına, fındığa, ama ben çikolatayı çok sevdiğim için mikrodalga fırında içine çok az sulandırmak için süt koyduğum çikolatalarıma batırıp yağlı kâğıt serdiğim tabağıma dizdim üzerine de daha sonra biraz hindistan cevizi serptim her iki şekliyle de çok güzel oluyor.
Not: Ben genelde kek yaptığımda 2-3 dilim kalır, hemen onu poşete koyup derin dondurucuya atarım ve ne zaman istersem çıkartıp mikserden geçirerek bonbonlardan yaparım. Çok lezzetli oluyor, hem de kek ziyan olmamış oluyor.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)