7 Nisan 2009 Salı

SAÇAKLI ( SAKALLI ) POĞAÇA


Malzemeler
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta akı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 paket yaş maya
  • Aldığı kadar un
  • iç harcı için; 250 gr beyaz peynir, 1 demet maydanoz
  • dışı için; 1 demet kıyılmış maydanoz
Yapılışı
  1. Ilık süt ( parmak dayanacak sıcaklık önemli) ve şeker karışımında mayayı eritip bütün malzemeleri karıştırın.
  2. Elenmiş unu mayalı süte yavaş yavaş ilave edip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamurun üzerini kapatıp mayalanana kadar dinlendirin.
  3. 1 demet maydonuzu ince ince kıyarak, beyaz peynir ile ezerek karıştırın.
  4. Diğer 1 demet maydanozu da ince dorayıp ayrı bir tabağa alın.
  5. Hamur mayalandıktan sonra cevizden biraz büyük parçalar koparıp, top haline getirin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  6. Hazırlamış olduğunuz hamurların üstüne yumurta sarısı sürüp, 180-200 derece fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.
  7. Fırından çıkardıktan sonra biraz dinlendirin.
  8. Dinlenen poğaçaların karnını yararak, aralarına hazırlamış olduğunuz peynirli harçtan koyup ve ağız kısmına da sürerek ayrı tabakta olan maydanoza bulayın.
AFİYET OLSUN...

Bugün bişeyler yapmak pek bir içimden geldi. Bloğumuzda yavaş yavaş hareketleniyor. Bu tarif gördüğümde değişik ve hoş gelmişti. Tarifinden dolayı artık belgin abla diyeceğim sana teşekkür ediyorum.( www.sefertası.blogspot.com ) O kadar açık ve net tarifler veriyor ki doğruyu yapmak hiç zor değil...:) Bu poğaçada görüntüsüyle beni gülümsetti. Zaten yeşil her zaman insana huzur verir. Poğaçayla doğayı da çok güzel bütünleştirmiş oldum :) Herkese yemyeşil günler...



2 yorum:

  1. Merhaba Sinem ciğim,
    İki gündür senin blogun ismini hatırlamaya çalışıyordum kafa kalmadı kusura bakma..O kadar yoğunluk var ki..! İyi ki bugün ismini yazdın blogun ama bu sefer de blogcu, blogspot arasında dolaştım:)) NEyse sonunda ulaştım sana..
    Teşekkür ederim ablacığım, güzel sözlerin ve uygulamaların için ..HArika yapmışsın..Eminim daha da güzel şeyler yaparsın..:)
    Karamelli tartı da tavsiye ederim, onun çikolatalı vişnelisi de var blogda, o da harika oluyor..
    Ellerine sağlık canım benim, sitende gözüm gönlüm açıldı:)) sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Desteklerinizden dolayı çok teşekkür ederim. Sizin tariflerinizin pek çoğundan emin olun faydalanıcam. hoşaçakalın...

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)