18 Nisan 2009 Cumartesi

MAYALI POĞAÇA


Malzemeler
  • 1.5 su bardağı ılık süt + su karışımı
  • 2 tatlı kaşığı instant maya veya 15 gr yaşmaya
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 yumurta ( akı içine, sarısı üstüne)
  • Aldığı kadar un ( yaklaşık yarım kg)
  • 100 gr erimiş tereyağ veya margarin
  • İçi için; isteğe göre peynir, zeytin veya patates
Yapılışı
  1. Öncelikle süt su karışımında şeker ile beraber mayayı eritin. Arkasından yumurta akını ve tuzu ilave ederek karıştırın.
  2. Karışıma azar azar un ilave ederek ele yapışmayacak kıvamda yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  3. Kabarmasını beklemeden tezgahın üzerine alıp 4 parçaya bölün. İlk parçayı un serperek 30-40 cm çapında açın. Kenara alıp, üzerine erimiş yağdan sürün. İkinci parçayı da açıp, yağlanmış olan parçanın üzerine koyun ve ona da yağ sürün.
  4. Hamurun yağı biraz çekmesi için 10 dk. bekleyin ( beklemeden rulo yapılırsa yağlar dışarı sızar ). Hamurları ucundan başlayarak rulo şeklinde sarın. Buzdolabına koyun. Diğer 2 beze içinde aynı işlemi uygulayın.
  5. Buzdolabında bekleyen ilk koyduğunuz hamurları 10-15 dk. sonra çıkarıp 3-4 cm eninde dilimleyin. Her parçayı elinize alıp iki ucunu birleştirip tekrar beze haline getirin. Oluşan minik bezeleri elinizle genişleterek,içine istediğiniz harçtan koyup poğaça şeklinde kapatın.
  6. Yağlanmış tepsiye dizerek yarım saat ılık bir yerde mayalandırın (mayalanma işlemini fırını hafif ısıtıp tepsiyi fırına koyarak da yapabilirsiniz).
  7. Mayalanma işleminden sonra üzerine yumurta sarısı sürüp,susam serpin ve 180 derece fırında pişirin.
AFİYET OLSUN...

Bu tarifi değişik bir poğaça yapmak amacıyla ararken bulmuştum. Şaziye hanıma burdan da teşekkürlerimi iletiyorum. Çok güzel bir poğaça tarifi... o kadar yumuşak ve pofuduk bir poğaça oluyor ki, soğuduktan sonra hafif ısıtınca da çok lezzetli yenebiliyor. Abimin de bu poğaçayı çok seveceğini biliyordum nitekim yediğinde işte tam benim istediğim gibi olmuş dedi :) Poğaçanın bir kısmını ben patatesli yaptım. İstediğiniz her türlü harçla bence çok güzel olabilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)