18 Şubat 2016 Perşembe

SEBZELI TAVUK DURUM













Malzemeler
  • 3 parca kemiksiz tavuk but
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi
  • 1 yemek kasigi soya sosu
  • Tuz, karabiber
      Sebze Sote icin,
  • 2 adet kabak
  • 3 adet orta boy havuc
  • 1 adet kirmizi kapya biber
  • 1 adet carliston biber
  • 1 adet buyuk boy sogan
  • 2 dis sarimsak
  • 2-3 yemek kasigi zeytinyagi
  • 2 yemek kasigi uzum sirkesi
  • 6 adet lavas ekmegi
  • 5-6 yemek kasigi rendelenmis mozzarella peyniri
Yapilisi
  • Oncelikle kabaklari, havuclari, kirmizi biberleri ve carliston biberi ince uzun julyen seklinde dograyin.
  • Tavaya ince dogranmis sogani ve havuclari alarak uzerine zeytinyagi ekleyin. Soteleyin. Soganlarin rengi donerken icine sirkeyi ekleyin ve hafifce cekinceye kadar sotelemeye devam edin. Icerisine biberleri de ekleyerek 1-2 dakika kadar soteleyin.
  • Son olarak kabaklari ve ince dogranmis sarimsagi da ekleyerek 4-5 dakika daha soteleyin. Sebzeler yumusayinca tabaga aktarin.
  • Tavuklari parmak kalinliginda dograyin. Tuz ve karabiber ile harmanlayarak zeytinyagi koydugunuz tavaya alin. Orta ateste rengi donup kizarmaya baslayincaya kadar karistirarak pisirin. Uzerine soyas osu ilave ederek 3 dakika daha soteleyin ve ocagi kapatin.
  • Lavas ekmegini tezgaha alin ortasina hazirladiginiz sebze soteden paylastirin.  Sebzelerin uzerine hazirladiginiz tavugu paylastirin ve bir kasik kadar mozzarella peynirinden serpin. Lavasi yuvarlayarak durum haline getirin.
  • Yapismaz bir tavayi orta ateste isitarak, durumlerin her tarafini 2-3 dakika pisirerek sicak servis yapin.


AFIYET VE DE HELAL OLSUN :)


Tarif : Lezzet Dergisi


            Tarifin orjinalinde olculer 2 adet lavas icindi. Ben olculeri daha fazla artirarak bol malzemeli 6 adet durum elde ettim. Siz de kisi sayisina veya yiyebileceginiz olcuye gore hazirlayabilirsiniz.





41 yorum:

  1. Ellerine sağlık... hem doyurucu hem de lezzetli olmuştur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikisine de evet :) Tesekkur ederim :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık arkadaşım kimsenin hayır diyemeyaceği lezzetli bir yemek sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel yorumun icin cok tesekkur ederim Ozgencim, Sevgiler :)

      Sil
  3. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor..Kabaklı ve kırmızı biberli olması benim için ayrı güzel..:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Nahidecim, sebze ayri bir lezzet katiyor. Tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Afiyetler olsun canim.Evde pisenler en güzeli :) ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagolasin ablacim, aynen bildigin malzemelerle hazirlamak insani daha rahatlatiyor :)

      Sil
  5. Süpersin ama sen Renklii mutfak!!! Resmi görünce bi yutkundum sanırım acıktım, eee ne yapcam ben şimdi ki :(((
    Böyle iştahlı menüler hazırlayan ellerin dert görmesin ki!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah, super olan sizsiniz :) Elimden geldigince birseyler yapmaya calisiyorum bu kadar istah aciyorsam ne mutlu bana :)) Eee... artik gelmek sart oldu :))
      Tesekkur ederim, Sevgiler :)

      Sil
    2. Öğle yemeği de yemedim ki ben! :S

      Sil
    3. Boyle yemekler sunmasam mi acaba :)

      Sil
    4. Sun sun gözün de hakkı var sonuçta, güzeli görmeli, hissetmeli, ihtişamı karşısında bi şaşkoloz olmalı :))))

      Sil
  6. Gördüğüm de verdiğim ilk tepki offfff :D off ki ne off ellerinize sağlık canum çohh pis çekti :)

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Tesekkur ederim, o zaman mutlaka yapip yemissinizdir diye dusunuyorum :)

      Sil
    2. Gözde ne yapacağız biz bu hamaratlar arasında :)

      Sil
    3. Tesekkur ederim daginikcim :) Senin hamaratligin yaninda benim ki hic :)

      Sil
  7. Görüntü ve sunum çok iştah açıcı. Nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden boyle bir yorum almak cok guzel, tesekkur ederim :)

      Sil
  8. Sinemcigim ,Bu sayfayi gördügümden beri aklimdasin, Belki haberinde vardir ama Ben yazayim.internette blwnnesi instagram adresini yazarsan bebek - cocuk beslenmesi ile ilgili Harika saglikli bir sayfa.bloguda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ablacim, hayir bimiyordum mutlaka bakicam benim icin cok faydali oldu dusunup de soyledigin icin sagol ablacim :) Cok ihtiyacim olucak :)

      Sil
  9. Tavuklu dürümler harika görünüyor, arasına peynir koyup tavada ısıtma fikrini ayrı sevdim. Fotoğrafa bakınca insanın ciddi ciddi canı çekiyor. :) Özeninden dolayı da teşekkür ediyorum Sinemciğim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler Zulalcim, bende boyle degisik tarifler paylasinca daha cok hosuma gidiyor :) Her zamanki gibi yorumsuz birakmadigin icin ben tesekkur ederim :)

      Sil
  10. kızın bunlardan yiyiyo muuuuu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henuz degil Deep, ona daha neler hazirlicam insallah :)

      Sil
  11. Mutfakcım bu etkinlik sebebiyle geciktim yorumda maalesef! Aklımdasın :)
    Veeeeee bu hazır alınmış gibi duran süper sunumlu tarifine diyecek bir söz bulamadım! Enfes gözüküyor!
    Hadi yaptın, sardın da... Ama neden turşu koyuyorsun yanına neden ama neden :D
    Eline sağlık becerikli anne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canim, ne demek bi de gelemedigim icin sebep belirtiyorsun cok incesin :) Ben sana tesekkur ederim.

      Sizlere daha guzel bir sunum olmasi icin tursu koymustum :) Ayrica cok da severim :) Guzel yorumlarin icin cok tesekkur ederim :)

      Sil
  12. ZIYARETIN VE ÖVUNE TEŞEKKÜREDERIM SIZINDE TARIFLERINIZ ÇOK GUZEL ELINIZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim firsat buldukca ziyarete gelicem :) Bende cok tesekkur ederim
      Sevgiler

      Sil
  13. Tavuk dürümü çok severim ilk fırsatta deneyeceğim ellerinizesağlık 😊 Blo keşif etkinliğinden buldum sizi ben de beklerm bloguma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdiden afiyetler olsun :) Hosgeldiniz, sefalar getirdiniz bende mutlaka gelicem.
      Sevgiler

      Sil
  14. son yazıma bi baksanaaaa, bugünküüüü :)

    YanıtlaSil
  15. ay çok lezzetli görünüyor :) takibe aldım blogumada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz :) Cok tesekkur ederim, mutlaka gelicem :)

      Sil

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)