28 Nisan 2009 Salı

FELLAH KÖFTESİ ( SARIMSAKLI KÖFTE )


Malzemeler
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 çay bardağı irmik
  • yarım çay bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Sosu için; 1 çay bardağı zeytinyağ, 1 demet maydanoz, taze soğan,1 yemek kaşığı salça (ben biber ve domates salçası karışık kullandım ), 1adet limonun suyu, 1 çay kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı pulbiber
Yapılışı
  1. Ayıklanmış bulgur ve irmiği bir kabın içine alın, bir miktar sıcak su ile ıslatın. 1 yemek kaşığı kadar salça ilave ederek yoğurmaya başlayın. 1-2 dk yoğurduktan sonra unu ilave edin. 1 çay kaşığı tuz da ekleyin. Hamur gibi yapın.
  2. Küçük parçalara ayırıp, elinizle misket şekline getirin ve yuvarlayın.
  3. 1 lt kaynamış su da 5 dk haşlayın. Haşlanırken 1 çay kaşığı tuzu suyuna ilave edin. Süzgeçten geçirin. Soğumaya bırakın.
  4. Sosu için; zeytinyağına minik doğranmış taze soğanları ( ben taze sarımsakda kullandım) koyarak biraz kavurun. İçine salçayı da ilave ederek kısık ateşte pişirin. ( istenirse içine salçanın yanısıra domates rendesi de konabilir). Ocağı kapatıktan sonra limon suyunu, karabiber, kimyon ve pulbiberi ilave edin.
  5. Süzülmüş olan misket köfteleri bu karışıma katarak karıştırın. Üzerine kıyılmış maydanoz koyarak, dilerseniz yoğurt ile servis yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)