28 Haziran 2009 Pazar

İMAMBAYILDI


Malzemeler
  • 1 kg orta boy patlıcan
  • Kızartmak için: zeytinyağ
  • İçi için: yarım kahve fincanı zeytinyağ
  • 3 adet soğan
  • 1 baş sarımsak
  • 4'er domates ve sivri biber
  • 3 tatlı kaşığı toz şeker
  • tuz
  • Süslemek için: maydanoz

Yapılışı

  1. Saplarını kestiğiniz patlıcanları alaca şekilde soyun. Kabuğunu aldığınız patlıcanları sirkeli suya koyun. ( kararmaması için ) Ben patlıcanları ortadan ikiye keserek hazırladım.
  2. Tavada zeytinyağını kızdırıp, patlıcanları dizin. Ağzını bir kapakla kapatın ve kısık ateşte hafif kızartın. Kızaran patlıcanları kağıt havlu üzerine alıp fazla yağını süzdürün ve kabuklarını soyun. Daha sonra fırın tepsisine dizin. Ortalarını bir bıçak yardımıyla açın.
  3. İç malzemesi için bir tencereye zeytinyağını koyun. Kıyılmış soğanı ttencereye alarak 3 tatlı kaşığı şeker ile harmanlayın. 1-2 dk bekledikten sonra sarımsağı ve sivri biberi ekleyerek soteleyin.
  4. Kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış domatesi de ilave ederek, domates suyunu salıp çekene kadar sotelemeye devam edin. En son tuzunu ilave edin.
  5. Hazırladığınız iç malzemeyi patlıcanların ortasına paylaştırın. Kalan domatesli suyu fırın tepsisinin içine koyun. Tepsinin üzerini alüminyum folyo ile kaplayın.
  6. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk pişirin. Fırından çıkarıp, servis tabağına alın. Üzerlerini maydanozla süsleyip, soğuk olarak servis yapın.

AFİYET OLSUN...

Aslında ben zeytinyağının iç malzemesini hazırlarken en başta konulmasını tercih etmiyorum. Çünkü doktorlarımızında söylediği gibi yüksek ısıdaki yağ her zaman zararlı... Sizde zeytinyağlı veya normal yemek yaparken yağını en son koymayı deneyin. Bence arada hiç bir fark olmuyor, en azından daha sağlıklı olur...

1 yorum:

  1. imam bayıldılar tüm davetkarlığı ile bana bakıyor.Ben çok severim.çokta güzel görünüyorlar.Eminim çok lezzetli olmuştur.Ellerinize sağlık.Afiyetler olsun,
    sevgiyle kalın,
    www.meltemmutfakta.com

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)