28 Haziran 2009 Pazar

KOLAY SU BÖREĞİ

Malzemeler
  • 5 adet yufka
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ veya eritilmiş tereyağ
  • 250 gr ezilmiş beyaz peynir
  • 100 gr rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 demet kıyılmış maydanoz
Yapılışı
  1. Bir adet yufkayı yağlanmış çukur fırın kabına yerleştirip, kenarlarını kaptan sarkıtın.
  2. Ayrı bir kabın içerisinde yumurta, süt ve sıvıyağı karıştırın.
  3. Kalan yufkaları iri parçalar halinde parçalayıp, yumurtalı sütlü karışıma katın. Bu karışımın yarısını, fırın kabındaki yufkanın üzerine dökün.
  4. Ortasına harmanlanmış beyaz peynir, kaşar peyniri ve maydonuzu boşaltın.
  5. Üzerine kalan sütlü yufkalı karışımı dağıtarak boşaltın.
  6. Kenarlardan sarkan yufka parçalarını üzerine kapatın.
  7. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında, üzeri kızarana dek pişirin. Sıcak olarak servis yapın.
AFİYET OLSUN...

NOT: Böreğin en üstüne kullanılan harçtan kalmayınca ,ben kuru olmaması için; 2 yemek kaşığı süt, 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve 1 yemek kaşığı yoğurt karıştırıp böreğin her yerine gelecek şekilde üzerine döktüm. İçine koyacağınız yufka ile sütlü karışımı karıştırırken iyice harmanlayın çünkü bazı yerleri kuru kalabilir. Ayrıca sütlü harcın malzemesini arttırırsanız çok daha yumuşak olur, ben bu ölçüde yaptım ama diğer türlü de denemeye değer...

Bu böreği kesinlikle sıcak olarak tüketmenizi tavsiye ederim. Sıcak hali gerçekten su böreği gibi oluyor...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)