15 Haziran 2009 Pazartesi

YOĞURTLU PATLICAN KIZARTMA


Malzemeler
  • 2,3 tane patlıcan
  • 5 tane domates
  • Yoğurt
  • Sarımsak
  • Tuz, sıvı yağ
Yapılışı
  1. Patlıcanları alacalı soyup yuvarlak yuvarlar çok ince olmayan dilimler halinde kesiyoruz. Tuzlu suda yarım saat beklettikten sonra suyunu iyice süzüyoruz.
  2. Kızgın yağın içinde arkalı önlü kızartıyoruz. Patlıcanları fazla yağını alması için havlu kağıdın veya peçetenin üzerine alın.
  3. Bu arada domates sos için, domateslerin kabuklarını soyarak küp küp doğruyoruz. Hiç yağ koymadan teflon tavada pişiriyoruz. Kendilerini bırakınca çok az su ekliyoruz. Domatesiniz suluysa su koymanıza gerek yok. Pişmeye yakın içine 3 diş sarımsak atıyoruz. ( ben bütün koyup, servis yapmadan önce içinden çıkarıyorum )
  4. Piştikten sonra sıra geldi, domates sosun patlıcanları lezzetlendirmesine :)
  5. Servis tabağının en altına patlıcanları diziyorum, üzerine domates sosunu onun üzerine de yoğurdunu gezdiriyorum. En üste de maydanoz serpebilirsiniz, hem lezzete hem görüntüye katkısı oluyor. Ben evde kalmadığı için ekleyemedim.
KLASİK BİR TAT AFİYET OLSUN...
NOT: İsterseniz patlıcanları, eğer ki daha hafif olmasını istiyorsanız, fırın telinin üzerinde de kızartabilirsiniz. Her patlıcanın üzerine fırçayla yağ sürün ve fırın telinin üzerine koyun. Yüksek ısıda patlıcanları kızartabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarinizi her zaman beklerim, benim icin cok degerliler... Ayrica her turlu elestiri ve onerilerinize acigim. Simdiden cok tesekkur ederim :)